Geoblog.pl    babatikidido    Podróże    Maroko 2010 :)    .

Maroko
Maroko, Casablanca

Jak zwykle wstajemy późno więc szybko idziemy zwiedzać Wieżę, Meczet Hassana i mauzoleum Muhammada V. Wejście bezpłatne! Nie dajcie sie nabrać tym którzy ponoć "zbierają opłaty" za wejście, i to niemałe :)
Czas w drogę! dworzec kolejowy nie jest daleko więc zarzucamy plecaki na ramiona i ruszamy pieszo. Do naszej grupy dołacza Justyna z Dominikiem, poznani w stolicowym hotelu. Na dworzec Casa-Voyager docieramy za godzinę, łapiemy petit taxis które wysadzają nas pod kinem Rialto. Zmeczeni podróżą siadamy w kawiarence na przeciwko kina, standardowo zamawiamy kawę ale i.... wreszcie piwo!:) wszystkim malują się uśmiechy od ucha do ucha :)
Hotel Touring w którym śpimy do najprzyjemniejszych nie należy.. ale nie jest źle! mamy ciepłą wodę pod prysznicem i w miarę czyste pokoje.. z ubikacją już trochę gorzej :) Wieczorem wychodzimy poszwędać się po słynnej Casablance..
Jesteśmy ogromnie zaskoczeni, i to wcale niepozytywnie.. ulice i place toną w śmieciach, karaluchy, zdechłe koty, przepełnione śmietniki to widok powszechny.. poza tym jest to jedyne miasto w całym Maroku w którym nie czujemy się bezpiecznie.
Rano zwiedzamy jedynie Meczet Hasana II. Jego wielkość i masywność robi duże wrażenie.
Dziś oddzielamy się od grupy. My w czwórkę ruszamy do Marrakeszu i dalej do Imlil na podbój najwyższego szczytu Atlasu Wysokiego. W drogę! :P

____________________

Pociąg RABAT -> CASABLANCA 35 Dh/os (ok.1h)
Petit taxi dworzec Cas. - kino Rialto 30 Dh/3os
Hotel Touring 57 Dh/os
Pociąg CASABLANCA -> MARRAKESZ 90 Dh/os (ok 4h)