Geoblog.pl    babatikidido    Podróże    Maroko 2010 :)    .

Maroko
Maroko, Fez

Dziś nasz ostatni dzień w Fez więc po solidnym śniadaniu ruszamy szybko na uliczki mediny. Naszym pierwszym celem jest Medresa Bu Inanijja połączona z meczetem (wstęp 10 Dh). Potem zwiedzamy Muzeum Du-Batha, które wg. Pascala nosi nazwę Bar Basa (10 Dh). Dalej szwędamy sie uliczkami popijając przepyszne soki pomarańczowe... Na obiad trafiamy do "baru", czyli małej kanciapy, naprzeciwko Palais Mnebhi, wygląd niepozorny ale jedzenie rewelacyjne! :P i tanie. Dalej kierujemy się w stronę Meczetu Karawijjin, dojście tam nie jest łatwe ze względu na porywający tłum i osły z pakunkami którym co rusz trzeba ustępować miejsca. Ma to jednak swój urok :) niestety nie można tego samego powiedzieć o zaczepiających nas sklepikarzach i chłopcach którzy chodzą za nami krok w krok próbując wydusić dirhamy. Kolejnym punktem wyznaczonym na dziś są garbarnie, Jarka ominął ten widok dnia pierwszego i koniecznie musi tam dotrzeć. Nie mamy wątpliwości że trafiliśmy na dobrą uliczkę wypełnioną całą masą sklepów z galanterią. mm... ten zapach.....
Zwiedzamy też dzielnicę żydowską Mellah różniącą się nieco zabudową i dzielnice andaluzyjską, która jest bardziej kolorowa od pozostałej części medyny. Nie nękają nas tu naganiacze a i jeszcze język hiszpański dobiegający ze sklepików.... ah:)